الاثنين، 6 أبريل 2009

اسطورة في الحب



لم إعتقدت أن قصتي ستختلف عن كل قصص الحب والأساطير

فكل أسطورة في الحب إنتهائها مأساة

فليلي ماتت حبا وهاك حبيبها قيسا قد جن قبل الأوان

وجولييت ماتت بخنجر لروميو سلمت به روحها جزاء قبلة روميو لقنينة

السم

و حبيبي يطعنني بخنجر سمه ويتركني

وأنا لا أعلم إن كنت أنا ليلي أم أنني جولييت أو أنني آتية من زمن الحلم

حلم عاش فيه قلبي دائما دون جدوى

حلم بحثي عن ذاتي أو عن النقاء بحياتي أو بقلوب من حولي

ولكني الآن أوقن أنه سيظل مجرد حلم أحيا علي ذكراه للمات

أنا الحالمة بحبك كان أقصي أمنياتي

لم أعد أريد العودة ... إلي أي مكان

أردت عودتي إلي لاشيئي ... أو لامكان

أردت رحيلا هادئا يلفني بنعومة في كفن أبيض

وأغادر إلي سماء صفوها قد أجد فيه نقاء

بكت كثيرا السماء إنتظارا حتي أشفقت عليها فتساقطت دموعها علي

خدي ... لم أعلم كيف وصلت هناك
كثيرا ما تأخرت عليها فوهنت

جزء من تكويني هي أو أنني لها كالسحاب ؟؟؟

أنا في حبك كتلك السحابة البيضاء

خلقت لأجلك ... رفقا حبيبي

لا تلطخني بالسواد ....

فليس ذنبي أن لم يكن بالعالم بنظري سواك

فلم يا حبيبي تتمسك بالسراب

وأنا أريد إحتضانك بتكاثفات كل سحاباتي البيضاء

جمرات النيران تلتهم عيوني

ليس بمقدوري أن أتصدى لها فقوتي أستمدها أنا من حبك

وأنا الآن خارت قواي علي ابواب مدائنك ...

لازلت أعشقك بالرغم من كل شيئ

وكأن اذاني اصابهما الصمم ...؟؟

فأنا لم أسمع كل كلامك الذي مزق روحي بنصاله

أنا فقط أجد روحي متمزقة ولكني لا أعرف السبب ...؟؟

نعتت نفسي بالغباء ... ونعتتني أنت به

ولكني لست تلك التي إعتقدت ...
أنا المهدومة بكل قسوة الدنيا ويكفي

رفقا بي فأنا كائن لا يحتمل الصدمات ...

فكل ما أردته أن أحتمي بك ... من كل الدنيا

أردت حمايتك لي حتي من نفسك ...

ولا أعلم لم إعتبرتني أنت .. تجربة

فأنا لست سروالا لم يكن كمقاسك ...

أنا لم أكن مشروبا أو شيئا تافها لتجربني

أنا روح .. وكيان فكيف استطعت أن تفعل

كيف ألقيت زهرتي بين كل ذاك الشوك ... مزقني

ليس لديك القدرة علي أن تحب ...؟؟

إذن لم الحياة من الاساس ... لم تحيا علي حلم بحب ليس له وجود

لم تحيا بلا إحساس

لم تضيع حبا حقيقيا يريد لو يحترق فقط لأجلك ...!!

لن يفيد بكاء علي الاطلال

وكيف البكاء علي اللبن المسكوبي

كيف تلقي ما بيديك للنار وتعيش في ماض واه

لم بكل رقة تسلقت جدران قلبي

ثم إلتهمته بقسوة عند الوصول لنهايته

أما كان يكفيك أن أعطيتك إياه كي تلجأ آخرا لإلتهامه ؟؟

هناك 17 تعليقًا:

فتــافيت (رحاب الخضري) يقول...

طيب اولا نقول مبروك على المدونة
وانتى كده دخلتي التاريخ فتافيت اول تعليق عندك
يلا انتى بنت حلال وتستهليها يا ستي ههههههههههههههههههههههههههه

بصي يا قمر موضوع المدونت الصديقة

حاضرتك هاتدخلي على لوحة التحكم وبعدين التخطيط ومنه على عناصر الصفحة

هاتختاري اضافة اداة جديدة.. وتختاري منها قائمة المدونات الاليكترونية

حطي بقى اللينك اللي عايزاه وطبعا انا اول مدونة.. هههههههههههههههه

وهو توماتيكو توماتيكو هايظهر عندك اسم المدونة واخر حاجة اتكتبت لك

جربي كده وابقي قوللي .. ماشي يا قمر

وعلى فكرة احنا بينها سنة .. يعني انتي عانس برضو
قال كنت فاكرة اني هلاقيكي لسه من ذوات التاشر .. لاقتك عشيرنات عاااااااااااا

مبروك المدونة.. ويارب تبقى من اشعر مودونات مصر

مامة مازن يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذه اول كلماتك على مدونتك
احسنت اختيار الكلمات التى تعبر عن احساس امراة هزمها الحب
اتمنى انك تكونى بتوضحى حالة عامة مش حالة خاصة فما اصعب ما وصفتى
تحياتى

قلب ارهقته الاحلام يقول...

ههههههههههههههه

مرسييي ياجمييل الله يبارك فيكي ياستي

وطبعا دخلت التاريخ انتي فاكرة نفسك شوية

ولا ايه,,,,, متصدقيش بهزر:-p

هيييييييييه عرفت أعملها ... عاااا ههههههههه

وطبعا انتي أول واحدة .. هي سايبه ولا ايه

مرسيي خالص ع الشرح الجامد دة من غيرك كنت هضيع

متفكرنيش بأة بموضوع العشرينات ده كنت بدأت

أنسي ,,,,,,,, :)

نورتيني يافتفوته

ندا يقول...

مبروك على المدونه
وبجد ربنا يصبرك ويصبرنى
والحمد لله على كل حال

شاب كــ طخين ـــــا يقول...

السلام عليكم
مبروووك المدونه بجد جميله وهاديه وكمان الأغنيه جامدة اوى
________
البوست جميل اوى
ومش عارف مفيش حد بيحب وبينتهى نهاية سعيدة يا ناس

دمت بكل خير
وزى ما قالت فتوفتة ههههههههههه عرفتى تضيفى الناس منين هههههههههه

تقبلى تحياتى
سلام

MǿиY El-Shreef يقول...

مبرووووك المدونه الجديده

ده اولا

ثانيا البوست بجد

جااااامد اوي

احساسك واصل يابنتي

والكلمات رقيقه كده ومليانه حب

ربنا يكتبلك الخير ياقمره

انا ضفتك عندي ..

:)

مواطن مصري يقول...

بوست رائع و كلامك رومانسي

كفايـة طيبـة يقول...

ماشاء الله
ايه الجمال ده ياعم :)
كلماتك حلوة واللغة مضبوطة اوى والمعنى جامد :)

وبحب اوى المدونات اللى بتبقي لسة طازة وانا من اوائل 500 تعليق فيها دي .. بحبها اوى D:

الف مبرروك ياقمر المدونة وربنا يكرمك وينفعك بيها يارب :)

قلب ارهقته الاحلام يقول...

ندا

يارب :)

ومرسي ع مرورك الجميل
ـــــــــــ

أمبارح كان عمري عشرين

وعليكم السلام

والله يبارك فيك ومرسي ع الكلام الجميل ده

بس انا مش حاطة أغنيه ... فين دي :-p

وكل نهايات أليمه حتي الجواز بيبقي نهايه مؤلمه برضه

هههههههه

تحياتي ليك ومنور

ـــــــــ

موني الشريف

مرسي علي رأيك الجميل ده

احرجتيني والله :$ ووشي احمر والطماطم غاليه :)

تحياتي ليكي ياجميل

ــــــــــ

مواطن مصري

تسلم ع رأيك الجميل

تحياتي

ـــ

كفايه طيبه

الله يبارك فيكي ياقمر

ومرسي ع رأيك الجميل ده

وشفتي بأة اديتلك الفرصه ازاي من او 10 تعليقات

مش 500 :)

تحياتي ليكي

fleur de Rif يقول...

كوني واثقة عزيزتي ان من يتسبب لك في الالم

من يتركك

من يجعلك تركضين وراءه

ليس حبيبا سوى لشهواته ونفسه

ثقي انه لم ولن يحبك يوما

وقومي .. ثوري لكرامتك قبل فوات الاوان

لا تتباكي

ساره يقول...

حبيت تشبيهاتك
لم افكر بيها من قبل

فأنا لست سروالا لم يكن كمقاسك ...
أنا لم أكن مشروبا أو شيئا تافها لتجربني

احسنتي يا قمر

تحياتي

عاشقه الرومانسيه يقول...

http://www.pax.com/free-counters.html
ادخلى ياقمر على الرابط ده وهتلاقى عداد قدامك فى مربع على اليمين اضغطى على الكلمه اللى فى النص
هيعرض لك كل اشكال العدادات
واختارى منها
بس تقريبا الموقع ده بيحتاج اشتراك والله مش فاكره بالضبط

قلب ارهقته الاحلام يقول...

fleur de Rif

اكيد كل كلامك صحيح

بس المشكله ف ال مبيعرفش يفرق بين حب بجد

وحب للهوي ... ده إذا كان فيه حب بجد اصلاً

ومرسيي علي مرورك الجميل

تحياتي ,,


ــ
ساره

مرسيي ياقمرر

انتي الاحلي بالعكس دا احنا نتعلم منك :)

تحياتي ليكي ,,

ـــــ

الشهيد

أشكرك ع المرور

تحياتي ,,

ـــ

عاشقة

مرسيي ياقمر من غيرك كنت هضيع :)

تحياتي ليكي ,,,

احساس لسه حى يقول...

عزيزتى
الحب حلم جميل مش عاوزين منه الا

فتحت أوراقى أعد فى الأفراح

بكلمة محبة بالى يعيش مرتاح

أحلامى مش كبيره



أحلامى سهلة وبسيطه

مش عاوزأخدع حد

ولا حد يسبلى جراح



لانى الحبيب غير اى انسان

فتحت أوراقى ساعة الشتا أدفا

بردان انا من الشوق من اللهفه

بقرا كلامك الاقى روحى دفيت

بقيتى خلاص كفة




والدنيا دى كفة

لاكن للاسف كلنا بنلاقى معظم الحب


فتحت أوراقى لقيت وردة دبلت

أصلها زى قلبى غلطت وحبيت

فى حب غطا من العشق يدفى

وأنا روحى حضنت حبى

أتعريت


تحياتى

سلام

قلب ارهقته الاحلام يقول...

احساس لسه حي

منور البوست

تحياتي ,,,,,,,

mimi يقول...

تعالي أنا وأنتي نشترك مع بعض في مدونة تتكلم عن جراح الحب ،، ,نكتب فيها خواطر عن المشاعر اللي مش كتير مننا يقدرها
ايه رأيك؟

قلب ارهقته الاحلام يقول...

اوك ميني موافقة :)

بس مش عارفه بتتعمل ازاي اصلا (:

لو فيه ايميل ممكن نبقي نظبط الموضوع مع بعض ؟؟