الجمعة، 17 أبريل 2009

ها أنا ذا أفقدك

أنا مجهولة الهوية ........ مجهولة العنوان

بقلبك وطني يمنحني أجمل الألوان

عنواني اقصي قلبك وهويتي عشقك

وأماني يوم أن مشيت دربك ....

بخطوات واسعة خطوت ذاك الدرب

خطوات



حذرة .... خائفة..... لكن

واسعة.......

تتوق لملاقاتك ... حذرها من أن تخشي فراقك

فتتكسر أحلامها علي أعتاب مدائنك

أنا أخشي مزيد من إقتراب

أو قرار بإبتعاد

أنا أخشي مني ...... من أحاسيس تجرفني

لا أعرف لها نهاية

كل ما أعرفه ... أنني لا أستطيع العيش إلا بك

كل ما أعرفه أنني حتي أحاسيسي !!!



لم أكن عنها أدري شيئ

أنت وضعت عناويني ...وغرست الزهور في طرقاتي

تلك الزهرة البرية تختبئ من أجلك من أزماااااان

إنتظرت كثيرا ملاقاتك ....



كم أسهد زهرتي غيابك .......

أدركت قدومك .. وانتظرتك طويلااااااا

فلا تطل غيابك حبيبي

لحظات غيابك تمزقني

تجعلني أتناثر .... أتبعثر ....

تجعلني أذوي ... أتعثر

أريد وقتها لو أتلحف بسواد من ستائر حزني وأفني

من دونك .... أود لو أنني كنت معدومة

أود لو أنني كنت .... لا

لا أكون ...

كثيرا قبل أن تأتي تمنيت موتي ..!!

وكثيرا ايضا أتمناه الآن لوأنك لن تظل بدربي

وكثيرا أشعر أنني لن يطول عمري

لا أعرف سببا ولكني أخشي الموت ف لحظات أنت فيها بقربي

أخشي أن أفقدك بعد أن وجدتك ......

أخشي أن أكون وحدي هناك ............

أخشي أن تكون أنت بدوني ..

أو أن تنظر لعينين .... ليست بعيوني

أنا بهذا الوقت لم أعد أدري شيئا

فقط أريد أن أغمض عيوني .....

فأفتحها لأجدك بين جفوني ...............

لا تغضب مني بلحظات من جنوني ...

فحبي لك يجعلني في ثورة محمومة

أود أحيانا لو أحمل نفسي وأركض بعيدا

لو أهرب من أحاسيسي...؟؟

ولو من مجنونة أرحمك ....

وأزيل من علي عاتقك حمل مشاعري التي تريد تقييدك

أحمل ذاتي ثم بعيدا أرحل.ً....... إلي لاوطن فبعدك أنا

ليس لي دون قلبك أوطان

وها أنا ذا ... أفقدك

هناك 13 تعليقًا:

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

ساعات بنضيع حد بنحبة اوى فى زحمة الحياة

حد زى ما قلتى وطننا عالمنا كلة بيدور حولية ومعاه

بنندم وبنتحسر بس للاسف بيقى فاق الاوان

شعور مؤلم جدا والصورة اللى فوق دى مؤلمة اكتر

يارب تكون مجرد خاطرة

تقبلى مرورى

مامة مازن يقول...

عجبتنى جدا وخاصة احساس الخوف من الموت مع اننا كلنا مؤمنين بيه وساعات بنتمناه لكن لما بنلاقى الحبيب نبتدى نخاف عايزين وجودنا على الدنيا يطول شويه كمان نعيشها معاه ( او ان تنظر لعينين ليست بعيونى)اه من هذا الاحساس

أنفاس الرحيل يقول...

عزيزتي .. اجد بين سطورك الكثير من الالم التشتت والضياع .. حينما يكون القرب والفراق مسببا ذات الوجع .. حينما يكون الانتظار وحلول اللحظه هما النهايه لذلك القلب .. ابدعتي بصدق

دمت بود

مامة مازن يقول...

انا فعلاعجبنتنى قوى كلماتك لانها بجد بتحصل فى الدنيا
انا ارسلت لكى تعليق اخر لكن معرفش طار ليه

المهم يلا كمان مستنية اكتر منك

MǿиY El-Shreef يقول...

اولا احب اقولك ان الريدر عندي خرف رسمي

سوري عشان بجد انا ماشفتش ده الا حالا

ثانيا

والله كلامك كله حسيته اوي

مش عارفه ليه بخاف من اني ارمي مشاعري ع حد يمكن مايستحملهاش

اصعب حاجه انك تخاف من ان الي قدامك يزهق من حبك فتحاول تخففه ف يفتكرك بتبعد

بوست تحفه يا قلب

بجد تحفه

MaNoOoSh يقول...

اصعب احساس فى الدنيا هو الخوف والتردد.. لأنهم ممكن يضيعوا من ايدينا حب جميل كان ممكن يهون علينا قسوة الحياة.
بس الخاطرة جميلة ورقيقة وتحمل الكثير من المعاني.. وعجبنى الوزن فى أول جزء منها أكتر حاجة
تحياتى يا قمر

قلب ارهقته الاحلام يقول...

احساس طفلة

تعليقك عجبني أوي بجد بس ياتري فات الاوان.؟

ولا لسه باقي ولوحتي خيط رفيع

مرورك نورني واعطي مونضوعي رونق أكمتل بكي

تحياتي ,,,

ــــ

مامة مازن

تسلمي ياقمرر نورني مرورك

تحياتي ,,,

ـــ

MǿиY El-Shreef

هههههههه هي ايه حكايه الريدر بتاعك ياموني :)

بس الحمد لله انك شفتيه ياقمرر

يسلملي إحساسك ياجميل نورتي البوست

تحياتي ,,,

ــــ

MaNoOoSh

فعلا الخوف والتردد ف المشاعر بالذات ممكن يضيعوا

حد نفضل طول عمرنا نندم انه مفضلش معانا

نورتيني ياقمرر

تحياتي ,,,,

mimi يقول...

لسة فيه أمل أكيد
تحياتي لرقتك

قلب ارهقته الاحلام يقول...

mimi

تسلمي ياحبيبتي

نورتي البوست

تحياتي ليكي ,,,

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ممكن تقبلينى صديقه دائمه ليكى
اولآ أشكرك على مرورك الكريم
وبجد البوست جميل قوووى
بس هنعمل ايه يعنى دايمى الندم بيجى لينا بعد فوات الأوان
مثلآ الأنسان مش بيعرف قيمة الشىء الا لما يروح منه
عامة تحياتى لكى
وأكيد هيكون بينا مرور كبير
تقبلى تحياتى
إيناس

قلب ارهقته الاحلام يقول...

عاشقة الاحزان

عليكم السلام ورحمةالله وبركاته

اولا طبعا يشرفني صداقتك جداً ياقمر

ثانيا مش تشكريني مدونتك كلها علي بعضها جميله

وتحفه بجد وكان نفسي امر علي بقيت المواضع بس

الوقت :)

ومرسي علي تعليقك الجميل ده بجد

وبجد نورتي المدونه يا انوس (:

تحياتي ليكي ,,,

غادة

Afnan يقول...

ستصلين الى الاكتفاء
قريبا

فلا بُعدهم
مُريح
و لا قُربهم

ربما ستقِفين
كما أنا في المنتصف

على مشارف الجنون

قلب ارهقته الاحلام يقول...

أنا فعلا علي حافة الجنون يا افنان

فإذا كان السقوط مريحاً فياليتك تقومين بدفعي